Återhämtning

DSC_0001 (800x571)

Jag är en nattuggla av naturen. Dessutom har dygnet för få timmar, så jag behöver ofta stanna uppe på natten och göra ditt och datt eller jobba. Det blir lätt en ond cirkel. Särskilt med småbarn, som ändå vaknar i ottan. Och när jag är trött, blir jag inte så hungrig, men dricker gärna extra kaffe, varpå kroppen blir alldeles full av stress. Men jag är bra på att klippa isär negativa cirklar eller byta håll. Idag har jag haft sovmorgon, ätit sen gofrukost – utan kaffe, det händer i stort sett aldrig. Jag älskar kaffe. Men grönt thé och färskpressad apelsinjuice är ju uppiggande på sitt sätt. Ska strax gå en mycket efterlängtad långpromenad bland de sista höstlöven, innan barnen kommer och vi ska på lite kalas och fira min fina moster. Ha en härlig lördag och unna er bara det mesta av det bästa!

2 thoughts on “Återhämtning

Kommentera

