Back to verkligheten

Jag hade fantastiskt trevligt igår! Och kan verkligen rekommendera Fotografiskas olika utställningar, definitivt deras kaffe och inte minst deras kardemummabullar, som nog är en skapelse av en annan värld. Gudomliga. Och gårdagen bjöd på en sådan där perfekt dag och kväll på alla vis. Inklusive regnet. Alltså Stockholm måste vara den vackraste platsen i världen när det regnar.

Men idag vaknade jag upp lite hastigt. Ibland känns det som att det finns någon slags gud som straffar mammor som är ute någon timme och svirar. Jag unnade mig lite sovmorgon och skulle sen gå upp och jobba i godan ro. Inte stressad alls. Allt under kontroll. Utan barn fram tills i eftermiddag. Men blev väckt, alldeles sömndrucken, av förskolan, där mitt lilla barn hade hög feber. Inte alls pigg, stackars. Men kändes ju lite typiskt att svara nästan sovandes i telefonen, den enda vardagsmorgonen på evigheter som jag tog sovmorgon. Och såklart föll ansvaret på mig. Upp och hoppa.

Men det är ju fint att få finnas där för sina barn när de är sjuka. Vi åkte hem och läste ”Varför gråter Lotta?” om Lotta som är ledsen och storebror Jonas som försöker trösta på alla vis. Typ en 70-talsbok, som vi ärvt någonstans ifrån och som ursprungligen tillhört Mariestads bibliotek, står det. Den absoluta favoritboken hos min 1,5-åring. Lyckan hon känner för Lottas skull när storebror tillslut kommer på att hon ville ha sin nappflaska, den är stor.

Kommentera

