Gå lös med sax och klister

Vad är det med barn och saxar? Är det att den vassa saxen är lite förbjuden som gör den så lockade? Och klister, finns det något roligare? Min 4-åring älskar att klippa och klistra. Han går gärna lös i pappersåtervinningen på jakt efter färggranna reklamblad. Tur att jag är så seg på att tömma den där kassen. På Underbara barn-mässan hittade jag en superkul pysselbok i en variant som jag inte träffat på innan. Full med figurer, som på vanligt vis går att färglägga. Men i boken finns också ett gäng färgglada, mönstrade papper att klippa eller riva sönder, för att sen fylla figurerna med. Mycket populärt. Jag gillar också att det på boken betonas att det är fritt fram att riva, klippa, måla, klistra och göra vad du vill. Det värsta jag vet är pysselböcker med regler som begränsar kreativiteten. Dessutom består bilderna av olika djur i all enkelhet. Inga superhjältar eller prinsessor. Rakt igenom populär här hemma just nu. Bortsett från hos 1-åringen, som är mäkta avundsjuk att hon inte får låna vassa saxen.

DSC_0125 (800x557)

DSC_0134 (800x521)

DSC_0157 (800x556)

Kommentera

