Världens sämsta mamma?

Så kan det ju kännas.

Jag räcker inte till. Slits i tusen bitar. Barnen skriker efter mig. Jag skriker på dem. De är fantastiska. Jag är trött. Jag hinner inte med. Jag är så långt ifrån en superhjälte som en kan vara.

Och det stör mig att jag är mamma och inte pappa. För som mamma förväntas jag även göra tusenmiljoner fler saker, vilket driver mig till vansinne och hysteri. Kanske dags att checka in någonstans.

På spa, det vore najs.

Så kan det också vara en helt vanlig onsdag.

Med det sagt är det väl bara att bita ihop, komma igen och försöka hitta några smarta lösningar. Med ett leende? Sådär som mammor gör.

Vänliga hälsningar /Den trötta Bitterfittan

4 thoughts on “Världens sämsta mamma?

  1. Nej du är världens bästa mamma till dina barn och det tycker dom också! En måste få ha såna där hemska surdagar ibland när en är skitförbannad och bitter på allt. Sen kommer ne ny dag och plötsligt känns inte livet så tokigt ändå.Dina barn älskar dej över allt annat och jag tror att det är nyttigt för dem att se att mamma också kan ha dåliga/ledsna/sura dagar. (Men jag kan helt klart hålla med om att det skulle vara smidigt att vara pappa ibland, deras föräldrarskap verkar så mycket mer baserat på vad som passar dem…) Stor kram! Ps. Önskar vi kunde ses över en stor latte och tjattra om hur bittra/lyckliga/arga/tacksamma/avundsjuka/nöjda vi är för tillfället. Saknar dej Anna!

    • Tack Emma, saknar dig med! Skönt att höra att en inte är ensam med att få psykbryt ibland. Lite bättre sömn i natt och en lugnare morgon, så känns den här dagen redan milsvis bättre än gårdagen tack och lov.

Kommentera

