En helt ny människa

Har haft ett dygn utan barn. Misstolka mig inte, jag älskar mina barn och det ska bli mysigt när de strax kommer tillbaka. Men det var mer än välbehövligt med en paus.

Jag började med ett yogapass ihop med en gammal vän på det här stället vid Tessinparken. Jag yogade mycket innan jag fick barn. Därefter inte alls. Och det här stället hade jag aldrig varit på förut. Men det blev helt klart en fullträff. Irrade runt fullkomligt överstressad och förvirrad i regnet när jag skulle hitta dit, inte för att det egentligen var svårt att hitta, utan bara helt bortkollrad av stress. Jag kom därifrån som en gladare, helt klart mindre stressad och skönt trött människa, med begynnande träningvärk.

Hemma åt jag världens godaste plockmat. Inte så särskilt avancerat, men efter yogan och de regniga promenaderna, smakade det i alla fall så.

Hängde i soffan.

Gick och lade mig innan midnatt i rena, nya och lyxiga lakan, som jag fyndade så galet prisvärt häromdagen att det kändes som en skänk från ovan. Lakan är ju rätt intimt och det här var de första jag köpte sedan skilsmässan, så det blev liksom lite extra lyxigt. Och sådana där små detaljer som skön bomullssatin kan verkligen göra min dag.

Vaknade nio timmar senare efter fullkomlig djupsömn. Utvilad för första gången på 1,5 år.

Att jag känner mig som en ny människa är en underdrift. Nu är jag redo för precis vad som helst i livet.

Tidigare den här veckan har jag förresten, förutom att jag våndats, stressat och tänkt negativa tankar, samtidigt försökt vända på allt det där. Så jag har även fått en massa små saker gjorda, som känns stora på så sätt att de rensat ut, frigjort plats och gett utrymme för nya och mer positiva energier. Rensat och frostat av frysen, fyllt den med en massa fräsch och god mat, rensat avloppet, tvättat sånt där som ofta blir liggandes längst ner i botten på tvättkorgen alldeles för länge, styrt upp diverse praktiska grejer, sökt nya jobbprojekt som jag verkligen känner mig peppad inför tanken på och lite annat ditt och datt.

Det kommer bli så fantastiskt bra det här!

3 thoughts on “En helt ny människa

  1. Åh vilket underbart dygn du fick Anna! Och framförallt, du var så himla värd det! Hoppas du kan få lite fler stunder som dessa framöver, sömn gör som sagt en väldig skillnad i hur man känner sej och orkar med vardagen. Stor kram!

Kommentera

