Pastellkarameller

Efter några bildlösa inlägg och med en tröttande förkylning som smyger sig på, får det bli ett ljust och ytligt bildinlägg idag. Jag tycker det är kul att försöka få ett hum om hur de manuella inställningarna funkar på min kamera. Och att fota i det ljusa fönstret var rätt så kul, även om det kanske blev lite väl ljust… Sen har jag drabbats av alla pastellfärger som en har sett i tidningar och butiker rätt länge nu. Plötsligt vaknade jag en dag och ville omge mig med mintgröna grejer. Helknasigt, tyckte jag först. Men om en blir lycklig av en mintgrön gammal loppisburk att ha sina brödkanter i, är det väl ganska harmlöst. Det konstiga är att det bara är i köket jag har det här pastelliga suget. Men så har jag alltid älskat att hänga i just kök, så det är ju fint att få trivas lite extra där. Det enda som saknas är en sådan här svindyr kaffemaskin, som jag hade tänkt att jag skulle önska mig när jag fyllde 30. Det gjorde jag också, eller åtminstone en del av en, men sen åkte jag ju en sväng till Indien i stället och det ångrar jag inte en sekund! Apropå att fota och Indien, måste jag förresten passa på att länka den här bilden igen. NÖJD med den. Och bästa minnet den här veckan, bland alla geggamojiga galonbyxor… Hur som haver, här är lite smått som jag är så gott som kär i:

DSC_0144 (800x531)

Burkar och brickor. Bästa loppisfynden. Förutom kaffekoppar.

DSC_0022 (800x531)

Mer jag än så här kan det inte bli: Radio (alltid på), KAFFET, Post-It-lapparna (överkonsumerar) och visst har jag den snajdigaste diktafonen (fast den använder jag sällan numera, föredrar att anteckna) och ballografpennan (har sagt det förr, de enda som funkar).

DSC_0110 (800x531)

Japp. Tantblommorna lever än.

DSC_0103 (800x531)

DSC_0127 (800x511)

Vilde har gjort ljushållaren. Barnens grejer är de bästa.

Kommentera

