Hej från verkligheten!

kaffeanna (800x793)

Jag skrev ju ett så hysteriskt långt inlägg igår och alla orkade sig säkert inte igenom det, så ni kan få fortsätta med det idag. Om ni vill. Men det säger jag mest för att jag inte hinner författa något särskilt genomtänkt just nu. I stället bjuder jag på en häromdagens KaffeAnna. Men så kom jag att tänka på det här med bloggverklighet kontra riktig verklighet. Det som är så fint i en blogg är ju att en kan välja vad en vill fokusera på i sin vardag. Det kan ju bli snedvridet, men jag försöker visa lite blandade delar och skriver ju även om barnkräks och kaos. Men när jag publicerar bilder som den här, så funderar jag över hur andras riktiga verklighet ser ut, utanför bloggvärlden. Typ Lady Dahmer, som gärna visar både blodiga bindor och skrik och panik med barnen, ja där känns det ju som att det faktiskt är så där just då, men som Underbara Clara, hon skriver ju visserligen även om svårigheter, men hon visar dem sällan i bild. Hon tar ju för övrigt sjukt snygga bilder många gånger. Och det är ju kul att ta fina bilder och även att dela med sig av dem. Men jag blir ändå nyfiken på hur det ser ut några decimeter utanför bilden. Ta min egen bild här tex. Fin, tycker jag! Mycket nöjd med den. Och en kan ju tro att jag sitter i någon mysig hörna och sippar hett kaffe. Men icke. Den där väggbonaden(töntigt ord) hänger på en vägg i mitt vardagsrum, men inte över en soffa eller så, nej på en plats där det nästan alltid står en, eller till och med två, torkställningar fulla med tvätt. Det gör det även nu, men de klippte jag ju bort. Och det finns inte ens en stol där, så jag sitter typ på knä för att komma i kamerahöjd, eftersom jag var för lat att höja kamerastativet. Och kaffet, ja det är urdrucket, så koppen luktar lite gammalt kaffesunk. Sorry om jag förstörde den fina stämningen, men tänkte att det kunde vara bra att ge lite perspektiv på det hela. Sen tycker jag inte att det är fel att visa väl valda favoritbilder eller att skriva om det som är bra i livet, det gör ju att en fokuserar mer på det i övrigt också. Lite som att le, så blir man glad. I stället för att bara le när man redan är glad.

 

Kommentera

