Det som göms i snö…

DSC_0144 (548x800)Tre timmar, fyra chokladbitar, fem ostkex och ett halvt glas vin, tog det mig att hitta den här fantastiska fåtöljen igår kväll. Alltså jag har haft den i ungefär ett år, men den har varit spårlöst försvunnen sedan i maj. Men under en tre timmar stor hög av ren, ovikt och tyvärr väldigt skrynklig tvätt återfann jag den äntligen. Ett mycket enkelt och prisvärt sätt att skaffa nygamla möbler på. Dessutom tillgodogjorde jag mig tre timmars allmänbildning genom att samtidigt kolla på dokumentärer om Stockholms historia, med en sådan där härlig speakerröst, som bara finns i gamla svartvita filmer. Filmkväll, allmänbildning, hushållsarbete och nytt möblemang i ett. Det kallar jag lyckad multitasking.

4 thoughts on “Det som göms i snö…

    • Oj lite sent svar nu, men ja det var liksom ödet när jag hittade den. Alltså första gången, inte nu under tvätten 😀 Någon dag innan hade jag fått en matchande soffa, fräsch och fin, i precis samma manchester, till skänks. Från helt olika platser i stan.

Kommentera

