Intensivt semestrande runt knuten

Jag har lite semester från dator och mobil, för att på dagarna leva sommarlov med mina troll. Det är ett semestrande i en mycket intensiv betydelse, även om vi rör oss i en ganska snäv radie kring hemmet och gör ”lugna” saker. På kvällarna har de sommaryra barnen sen svårt att somna och egentligen finns det ju inget härligare än kvava sovrum och nattmackor och mjölk med de små, men när jag sen väl fått dem i säng, skakat sanden ur håret, borstat hallonkärnorna ur tänderna, vridit ur badkläderna och sköljt ur kaffetermos och matsäckslådor, har jag mest velat fortsätta sommarlovstemat och lägga mig att läsa alla romaner jag har på hög(eller ja, en halv sida kanske) och somna intill de där varma små kropparna. För att några timmar senare väckas av de (innan tuppen) och påbörja ett nytt äventyr, där precis runt knuten.

Postat med WordPress för Android

2 thoughts on “Intensivt semestrande runt knuten

Kommentera

