Arbetande kvinnor – Usa:s verkliga terrorister

Sveriges Radio berättade ikväll om ett nytt stort hot mot det amerikanska samhället.

Jag ömsom skrattar och ömsom upprörs över det stora problem, som de nu måste handskas med:

Kvinnor arbetar.

Ja, håll i er nu. Kvinnor arbetar ungefär nästan lika mycket som män. Och än värre, i 40 procent av de amerikanska barnfamiljerna, är det kvinnan som står för den huvudsakliga inkomsten. Och även om den största gruppen är ensamstående kvinnor, som alltså inte har något val, förekommer detta även i familjer där det finns en man i hushållet.

Som ni hör i klippet, är det här en katastrof som försvagar det amerikanska samhällssystemet. Familjestrukturerna bryts ned och allt rasar samman.

Ja men TACK bra, i sånt fall, tänker jag. Äntligen. Bryt ner – bygg upp. Gör om – gör rätt.

(Men som förtydligande, för säkerhets skull. Nej, knasbollen i klippet företräder såklart inte alla amerikaner och hela det amerikanska samhället är ju inte värt att krossas och fällas och raseras. Så säkerhetspoliser mfl behöver inte stoppa mig i spärrarna när jag åker dit någon gång för att köpa billiga Converse. Men träffar jag på några av de resterande hemmafruarna när de är i färd med att bränna förklädena och krossa samhället, lär jag ju stanna till och hejja på och stämma in i glada hurrarrop.)

Här är en länk till klippet i sin helhet!

Kommentera

