Morsdagsmellis i det gröna

image

Stora barnet tog med springcykeln ut och numera går det undan, så jag får springa rätt snabbt jag med för att hinna med. Så nu har vi en välbehövlig paus i skogen med lite mellis. Bästa ”Mors dagen” att hänga med de bästa två jag vet.

Nu när det börjar bli varmt och grönt och härligare att äta ute i naturen och på språng, skulle jag vilja få lite lagom hälsosammma och barnvänliga tips på mellis eller mat som funkar att äta ute med barnen. Ballerinakex i all ära, men det känns inte som ett hållbart koncept till vardags en hel sommar.

Kommentera här eller mejla mig på anna@skaldeman.net om du hellre känner för det. Vore kul att få ihop några tips att kunna lista här i bloggen för fler att ta del av. Tipsa tipsa om stort som smått!

Postat med WordPress för Android

2 thoughts on “Morsdagsmellis i det gröna

    • Ja! Så härligt att kunna slå sig ner lite varstans alldeles spontant, utan att frysa ihjäl. Och i skogen finns ju full sysselsättning med kojbyggen och annat spännande.

Kommentera

