Fett god mjölk i kaffet, tack

mjölk (800x568)

Lantmjölk (tidigare gammaldags mjölk) är helt klart godast. I kaffet, i téet, till gröten eller som varm mjölk med honung som sovagott-kur. Kall mjölk gillar jag däremot inte, det tycker jag ger magknip. Men i diverse varma former är den här favoriten. Och jag som gillar den här fett mycket, blev aningens upprörd när jag upptäckte att förskolan serverar lättmjölk. Blå mjölk! Till småttingarna! Dessutom är det en I Ur- och Skur förskola där barnen ränner runt utomhus hela dagarna och säkerligen bränner mer energi än vi vuxna kan föreställa oss. Jag förstår om en vuxen person med övervikt och stillasittande arbete väljer en mjölk med lägre fetthalt, men inte lättmjölk till små barn. Det är galet.

Obs. Jag har ingen dold reklam här. Mina kommentarer om produkter, butiker och annat är mina egna omdömen, bara för att jag råkar tycka så.

Kommentera

