Som en E-nummerbaksmälla

Jag tog långledigt i helgen. Det händer inte jätteofta. Utvärdering: Det var ungefär som att äta en påse lösgodis – hysteriskt gott så länge det varade, men känslan efteråt som en ordentlig blodsockerdipp och E-nummerbaksmälla. Ligger efter med ALLT. Det där med nyvunnen energi efter vila känns långt bort efter några nya sömnlösa nätter. Men det är väl kontrasterna mellan toppmysighet och topptrötthet som gör livet. Den här veckan är det fullt upp med jobb, inskolning av lilltrollet på förskolan(!) och det allmänna vardagspusslet – vada genom tvätthögar, skjuta undan frukoströran för att få plats med middagstallriken, hitta en räkning som ska betalas NU i pappersåtervinningen(sånt en får ta när barnen får lära sig tidigt att krypa med gamla tidningar till återvinningskassen.) osv osv.

Så här har vi det idag:

kaffe (800x531)

Kaffekokaren fylld till max.

skor (800x507)

Inskolning. Gosetigern och nya riktiga skor – inte för att hon kan gå, men hon kryper snabbt som blixten över sand och grus och gräs. Det är en I Ur- och Skurförskola dessutom, så rediga dojor är grejen. De här fina i skinn är från Pax och helt okej i pris, ca 350 kr. Dyrt kan jag tycka för något hon snart växer ur, men syntetalternativen kändes så osköna. De här kostar i alla fall bara drygt hälften av liknande skor från Kavat. Storlek 19 är de här, så söta.

tröttis (596x800)

Så här trött blev en efter några timmar på föris. För övrigt Så Himla Kul med alla kompisar och leksaker, hälsar Saga.

vif (800x543)

Fick hem nya Vi Föräldrar idag, där jag ofta skriver. Helt klart roligaste jobbet! I Vi Föräldrar nr 6/juni, som finns i butik nu, kan ni tex kolla in min guide om cykelhjälmar.

Obs. Jag har ingen dold reklam här. Mina kommentarer om produkter, butiker och annat är mina egna omdömen, bara för att jag råkar tycka så.

Kommentera

