Kalaspåse för minstingar

kalaspåse (800x513)

Vad lägger ni i kalaspåsarna? När började ni med påsar på barnkalasen? Jag började i år när stora barnet blev 4. Mest för att han skulle ha sitt första kompiskalas och då är det väl näst intill ett krav. Då fick barnen russin, en liten kexchoklad, en ballong, serpentiner och en badanka. Jag hittade storpack med giftfria badankor på leksaksaffären. Och de var inte så många barn på hans kalas.

Nu när lilla barnet fyllde 1 blev det också en liten fiskdamm, även om hon och storebror blev de enda barnen. Jag kan inte påstå att 1-åringen förstod poängen med fiskdamm fullt ut… men hon fick sin första lilla bil till sandlådan och fick smaka russin för första gången, vilket var en hit!

Påsarna vek jag ihop av presentpapper och en snabb tejp. Smidigt och rätt fint om jag får säga det själv.

 

Kommentera

