Kvällskaffe behövs ibland

Kvällskaffe. Ska jobba sent, eller kanske ska se det som tidigt om jag får gå och lägga mig framåt morgonkvisten? Det gäller bara att se på saker med rätt perspektiv!

DSC_0008 (800x547)

Jag har just förberett lite födelsedagsfrukost. 1 år. Stort. Även om hon själv inte ens kommer minnas dagen när hon blir stor. Vi ska fira ordentligt med släkten i helgen. I morgon måste jag jobba, det är en av de få dagar jag har möjlighet att jobba utan sällskap av någon under metern, som tuggar på sladdar och vänder upp och ner på pappersåtervinningen så snart hon får chansen. Så i morgon blir det bara lite mysfrukost innan 4-åringen ska till föris och 1-åringen ska hänga med pappa.

Även det enklaste kan kännas svårt mitt i morgonkaoset, så jag har förberett scones. Smör blir inte dåligt om det står framme förresten, som jag ibland trott. Det blir bara mjukt. Och när en ska gegga scones är det ju bara bra om det är mjukt, så bunken får stå framme tills i morgon.

DSC_0028 (800x531)

1-årspresenten. Undrar vem som tycker det är roligast – jag står ganska högt upp på listan, men jag tror storebror står snäppet högre upp (han har redan haft svårt att släppa den). Födelsedagsbarnet blir säkert glad för pappret om inte annat.

DSC_0033 (800x567)

One thought on “Kvällskaffe behövs ibland

  1. Hej hopp! Tänkte just att neej jag koar inget kaffe nu, så såg jag din söta kopp, och tänkte jo, jag måste koka nu:) K,ikar runt, lämnar ett spår och hoppas du vill göra detsamma. Allt gott!

Kommentera

