En vårklick-kick-kappa

dagens färklick (570x800)

Igår var det äntligen så härligt väder att jag kunde dra på mig den här, inte så diskreta kappan, när jag for till stan för att lämna ifrån mig bokföringspärmen (som min bokföringshög så prydligt omvandlats till). Precis det typ av färgsprakande klädval som behövs för att väga upp viktiga ord som företagande och ekonomi. Sen att jag fyndade skapelsen på Röda korsets Kupan gör ju inte saken sämre. Tanten i kassan med tveksam min, hade uppenbart prissatt den efter sin rynkade näsa. 150 pix, inte så dumt. Den är ursprungligen från Desigual och verkar knappt vara petad på.

För att vara säker på att inte uppfattas som grå eller diskret matchade jag med en ganska knasgrön tröja under.

dagens färgklick2 (590x800)

En stooor krage. Perfekt om en vill dra fram längs gatorna som en skygg filmstjärna eller kanske som en hemlig agent. Gissar att det kommer att gillas av barnen också när vi ger oss ut på äventyr.

Kommentera

