Nu ska jag testa Bloggskolan

Bloggskolan pressbild 300 dpi

Det här ska bli spännande! Nu ska jag testa och utvärdera den digitala kursen Bloggskolan. Och ni som läser min blogg får väl utvärdera resultatet ni också framöver. Kommer ni känna er mer välkomna hit? Kommer ni få ut mer av att kolla in här? Kommer ni dras hit och inte kunna slita er? Vi får väl se. Jag är i alla fall peppad. Även om jag har följt ett gäng bloggar de senaste åren, är det fortfarande nytt för mig att själv försöka få igång och hålla liv i en blogg.

Bloggskolan har startats av Clara Lidström (Underbara Clara), Frida Ramstedt (Trendenser.se) och Annakarin Nyberg (internetforskare, föreläsare och författare till boken Digitalt entreprenörskap). Trion åker även runt och föreläser på temat Bloggar och Business. Med den digitala kursen vill de nå ut till fler.

De har nu bett ett antal bloggare att testa, utvärdera och återkomma med respons angående kursen, så det ska jag göra.

Ur pressmeddelandet:

Bloggskolan har utvecklats tack vare ekonomiskt stöd från Innovationsrådet och Almi Företagspartners projekt Entreprenörcentrum i Västerbotten. Genom 90 sidor och 10 filmer guidas läsarna av internetforskaren Annakarin Nyberg och grundarna till två av Sveriges största bloggar Underbara Clara och Trendenser. Syftet med kursen är att hjälpa bloggare att utveckla genomtänkta och hållbara bloggstrategier.

Exempelvis ger kursen stöd för att tänka igenom var gränsen mellan det personliga och privata går, eller hur man går tillväga för att blogga lagligt. I Bloggskolan diskuteras vikten av att sätta sig in i den lagstiftning som råder, eftersom såväl seriösa som oseriösa erbjudanden från företag hör till bloggares vardag.

2 thoughts on “Nu ska jag testa Bloggskolan

    • Det gör jag! Bra och konkreta tips, intressanta resonemang och lätt att ta till sig. Och kul! Enda anledningen att jag inte plöjer igenom den rakt av är min egen tidsbrist.

Kommentera

