Dagens kopp och bokföringsväder

kopp m fat porträtt 2 (608x800)

Förra helgens loppiskopp.

Jag gillar starka färger, men ibland tycker jag att det kan vara avkopplande med något mer neutralt – grått, vitt, svart. Idag precis som vädret. Snacka bedrift att lyckas färgkoordinera både kläder, kopp och dagens väder. Här är det gråväder och sällan har jag känt sådan glädje över en regndag. Idag har jag några timmar barnfri tid och ska samla ihop min bokföringshög och omvandla den till en bokföringspärm. I år har jag tagit det fantastiska beslutet att leja ut min bokföring och deklaration till en person som faktiskt gillar att ta hand om sånt. Men jag måste ju ge henne rimliga förutsättningar. Själv är jag inte jätteförtjust i den delen av egenföretagandet, så jag lär behöva både en och tre koppar kaffe och jag tackar vädergudarna för att de inte skickat ut några retliga solstrålar, som lockar en att göra annat.

One thought on “Dagens kopp och bokföringsväder

Kommentera

