Stort behov av öronproppar och kaffe

Inlägg 2 på temat Jag behöver desperat sova mer än 55 minuter i sträck! Inlägg 1 om att sluta med nattamning finns här.

Utvärdering och resultat av föregående natt:

1. Konstaterar att lilltrollet har minst lika stark vilja som jag själv.

2. Sömnkvalitet skala 1-10: < 1

3. Behov av öronproppar skala 1-10: 9,5

3. Sömnkvalitet skala 1-10 för övriga huset: Ca 1 närmast oss och stigande med ett steg per våning. Boende på plan 10 kan antas ha haft en sömnkvalitet runt 10, om en bortser från ev andra störande faktorer.

4. Åtgång av kaffe idag – minst det dubbla jämfört med normalt.

5. Återstår att se vem som är mest envis kommande natt. God(?)natt!

4 thoughts on “Stort behov av öronproppar och kaffe

  1. Får man vara nyfiken och fråga hur gammal lilltrollet är? Jag tycker det är så spännande att se hur olika barn är. Mitt första barn slutade amma vid 6 månader (han blev helt skogstokig om man försökte ge honom bröstet men smuttade glatt på en nappflaska. Orka bråka om det kl 2 på natten) men fortsatte med ett nattmål (ersättning/tillskott) ända tills han var nästan ett år.
    Andra barnet slutade också att amma vid ca 6 månader (fast hon ville bara ha mat på sked, nappflaska var också fett tråkigt riktig mat tack sa hon) och slutade helt med nattmål strax efter det. Det var inget jag bestämde utan hon började helt enkelt sova istället för att skrika efter mat. Inte som att man väcker en sovande bebis för att mata en extra gång.
    Lycka till med avvänjningen och med önskan om bättre sömn på natten (önskar man sig någonsin något annat? Är inte en god natts sömn allt man kan drömma om?). 🙂

    • Visst är det intressant hur olika det är. Här spelar säkert omständigheterna in också, att jag inte tagit tag i att etablera rutiner, utan tyckt att det har funkat ganska smidigt att amma när hon har velat. Och ofta är jag vaken och jobbar på nätterna i alla fall, så då har det inte stört min nattsömn ändå 😉 Men senaste tiden har det spårat ur och vi båda är rätt trötta, så en förändring är minst sagt välkommen. NU, tack.

  2. Pingback: Andra amningsfria natten – jag jublar! | Ms Octopussy

Kommentera

