Snabbmaten: Laxpytt

laxpytt (800x523)

Enkelt, gott och lätt att variera – kasta i lite av det du har hemma. Dessutom supersnabblagat, vilket är första kriteriet för att det ska bli någon mat alls på bordet hos oss.

Hacka någon vitlöksklyfta, jag gillar ganska stora bitar. Skiva färsk/tinad laxfilé (går bra med kvarbliven redan tillagad också, men släng då i den på slutet i stället) och hacka zucchini. Fräs alltihop tillsammans. Pressa gärna över citron och salta och peppra efter smak. Smula i fetaost precis på slutet och strö över några minitomater (eller gör det på tallriken).

chilli (526x800)Extra gott blir det med lite chili. Jag gillar den här, som ger precis lagom smak och hetta och går att använda som bordskrydda – smart om en har barn som inte vill ha chili i maten.

 

Obs. Jag har ingen dold reklam här. Mina kommentarer om produkter, butiker och annat är mina egna omdömen, bara för att jag råkar tycka så.

Kommentera

