Och så gick vi på loppis

Jag blev så inspirerad av mitt inlägg om loppiskoppar häromdagen (ego..) att jag var tvungen att dra iväg oss på loppis igår. Mmm, det är ju ett bra upplägg, att botanisera i trånga gångar bland porslinshyllor med barnvagn och två vildbattingar. Smidig, är hur en känner sig.

Det var till Kyrkans Secondhand i Grindtorp, Täby, som vi begav oss (öppet lördagar 10-14). Åh, det är som att vara liten och aldrig förr ha fått smaka på en endaste liten karamell och få gå lös i en karamellbutik. Två våningar med allt från småskit till riktiga fynd.

Vi fyndade såklart.

sec hand staffli (582x800)

Ett kamerastativ. Fantastiskt, är vad det är. Och nu kan ni få se så mycket mer av mig i mina sjaviga mysbyxor, härligt eller hur? Båda barnen är för små att hålla i braiga kameran, så i mina tidigare fotosessioner har jag fått palla upp kameran på allt från Bregottpaket i bokhyllor, till böcker på fönsterbrädan. Det här kommer bli så mycket bättre. Gammalt, men riktigt gulligt och funkade det förr, lär det väl funka nu.

sec hand kopp (800x556)

Och där stod den. Koppen. Det är inte alla dagar det funkar med en blommig kopp eller med en med guldkant eller en tunn och skir kopp. När jag såg den här, visste jag att den hade fattats mig.

Vilde får 5 kronor i veckopeng och jag hade glömt några veckor och liksom fungerat som ett sparkonto, så han var plötsligt rik och gick loss på hela två serietidningar för 2 kr styck och en liten kassaapparat för en tia. Ganska prisvärt, tycker jag väl. Just idag tyckte jag annars att leksaksavdelningen var ganska utplockad, men andra gånger har jag hittat riktigt fina träleksaker.

Dessutom kan en få pensionärsfika med kaffe och kakfat med hembakt för en spottstyver.

sec hand fika (591x800)

Kommentera

