Rymddiamanter & goda pannkakor

 rymddiamanter (800x531)

Idag när vi var ute hittade vi rymddiamanter (jag vet, visst är de jättelika tallkottar!). Med en rymddiamant i handen får en superkrafter. Riktiga superkrafter, som att springa superduperjättetoppensnabbt. Som tur är tar de slut på kraft emellanåt, så en får pausa och ladda rymddiamanten. De laddas i solen, bara att hålla upp rymddiamanten mot skyn. Sen kan en rusa vidare sitt allra snabbaste. Egentligen går det så fort att en flyger, men det kan ingen annan än den som själv har en rymddiamant se. Vilde som är 4, sprang sitt allra snabbaste minst två km tror jag.

Sen åt vi pannkakor.

pannkaka 2 (800x531)

Som vanligt orkade jag inte steka tunna pannkakor, utan gjorde den amerikanska varianten. Jag vispade i lite äkta vanilj i smeten. På pannkakorna mosade vi banan och öste på blåbär och hallon. Och så hade vi yoghurtfluff till – vispa grädde så den är ordentligt vispad och fluffig och blanda sen försiktigt i ungefär lika mycket turkisk, krämig yoghurt. Blanda inte för mycket för då blir den rinnig. Och rinnigt fluff blir inte alls så värst fluffigt.

vanilj (800x573)

Gott att blanda i lite allt möjligt, som pannkakssmet, i grädde (blir godare än vaniljsås), i smoothie och annat smaskigt. Bara ren vanilj. Jag beställer från Bodystore.com

Obs. Jag har ingen dold reklam här. Mina kommentarer om produkter eller butiker är mina egna omdömen, bara för att jag råkar tycka så.

Kommentera

