Ny jämförelsesajt för barnvagnar

Nu har Elin Edefrid, som driver Barnvagnsblogg startat sajten Hitta barnvagn! där det på ett smidigt sätt går att jämföra olika vagnar. Hittills finns 155 olika vagnar i databasen – som hon själv har lagt in varje uppgift om – imponerande!

Jag hör inte till de föräldrar som har bytt vagn särskilt ofta eller som har köpt någon av de nyaste eller hetaste vagnarna, men vagn har jag ju trots allt ändå skaffat några gånger och då har jag suttit där och googlat och försökt hålla olika mått och uppgifter i huvudet och läst folks kommentarer i forum tills ögonen har gått i kors. På Hitta barnvagn! går det att klicka i ett formulär, sen dyker några alternativ upp (de vagnar som har fått bäst betyg hamnar överst) och där väljer du vilka vagnar som ska jämföras. Snabbt, enkelt och översiktligt. Det går såklart också att söka direkt på ett märke eller på typ av vagn, som tex ”sittvagn”.

I Vi Föräldrar Gravid nr 2/13 kommer ni förresten kunna läsa en artikel jag skrivit om att köpa den allra första vagnen. Och där Elin tillsammans med Anna Lavfors, som bloggar på Allt om Barnvagnar bidrar med sina bästa tips. Anna har även en facebookgrupp – Barnvagnar! – där alla vagntokiga kan utbyta tips mm.

Tycker de här kvinnorna förtjänar lite extra cred, de kan verkligen det här med vagnar och tycks ha provat det mesta.

Obs. Jag har ingen dold reklam här. Mina kommentarer om produkter, butiker och annat är mina egna omdömen, bara för att jag råkar tycka så.

Kommentera

