Snabbmaten: Kycklingwrap

Lika mycket som jag är frukostmänniska, lika lite är jag lunchmänniska. Helt himla värdelös är jag på lunch. Kanske för att jag ofta äter så mycket och sen frukost, men någonting måste en ju få i sig för att inte bryta ihop lagom till hämtningen från föris. En wrap eller två är himla smidigt och gott och lagom lätt både att laga och äta tycker jag. Jag gillar kyckling (måste hitta ekologisk till skapligt pris – var?!) och brukar klippa eller skära den i strimlor. Mina knivar är så fasligt slöa så därför klipper jag hellre… Sen steker jag den med hackad vitlök, lite färskpressad citron och rätt mycket tandoorikrydda. Så himla gott. Lägg på en fullkornstortilla (de är godast tycker jag) med lite annat gott som du har hemma, som avokado, lite god sallad, tomater, kanske soltorkade tomater och så är det gott med fetaostcreme (mosa fetaost med tex crème fraiche eller gräddfil) och släng kanske på lite keso. Klart! Smidigt att ha ett paket tortillas i frysen om en bara vill använda någon enstaka åt gången. Tinar på en sekund, ungefär.

wrap 1 (610x800)

wrap 2 (800x510)

Kommentera

