Jag vädrar morgonluft

Jag nyser. Och har varit sådär hejdundrandes trött senaste eftermiddagarna, vilket ju är helt ologiskt med tanke på att klockan just flyttades fram. Då borde jag ju vara pigg som klockan tre när den är fyra, inte tvärtom. Men jag nyser och snyter – och jublar lite. För kanske betyder det här att det finns åtminstone yttepyttelite pollen i den fortfarande kyliga luften, kanske finns det en liten chans att våren håller på att leta sig in i näshåren? Eller så är det bara en fullt normal dammallergisk reaktion efter att ha rivit runt i papperskaoset på mitt arbetsbord. Eller det givna resultatet av en veckas samsovning(varför heter det samsovning? Samvakning vore mer passande) med snorigaste ungen i stan. Men jag väljer att tänka positivt, vidga näsborrarna, rikta dem mot trädtopparna och andas djupt. Jo, visst är det något nytt i luften?

vårtecken (800x531)

Snart så…

Kommentera

