Påskpyssla med barnen

pyssel a (531x800)

Idag drog vi fram allt från tomma toarullar till klister och små plastdjur som jag fyndat på loppis – för det kan ju alltid komma till användning, eller hur jag nu tänkte…

pyssel b (800x556)

Pyssla är verkligen en toppenaktivitet att umgås kring. Och idag fick stora barnet och jag dessutom en stunds egentid när lillasyster var ute på promenad med deras pappa (hon bor fortfarande heltid hos mig, men bondar allt mer med pappa). Guld värt att få hänga med stora barnet en stund, utan konkurrens av bebis.

Vilde ville göra en påskisbjörn och gav den här isbjörnen(?) en solgul touch.

pyssel c (577x800)

Här är ett klister, som ska vara så gott som helt naturligt och miljövänligt och är fritt från lösningsmedel. 99,7 % naturbaserade råvaror, står det. Känns ju bra som första klister till de minsta, som gärna smakar på allt. Men jag gissar att det inte är så bra att äta i alla fall. Funkar helt okej, men vi hade även klassiskt skolklister till något litet.

pyssel d (800x560)

pyssel f (800x539) (2)Små påsktavlor blev det. Plastdjuren fick vi trycka fast med skolklister för att de skulle fästa ordentligt.

Och några pappägg till fönstret. I mindre format blir de nog fina i ett påskris, men vi har lite allergier och skippar riset. De färgglada små säkerhetsnålarna hittade jag i en diversehandel i Indien. Tycker de är himla söta.

pyssel e (800x593)

 

Och en samling påskkycklingar av olika slag. Fast den till vänster har Vilde gjort på föris och rullen näst till höger är ingen kyckling, det är ett födelsedagskort till Vildes kompis, som han är bjuden på kalas till. Första kalaset som han ska gå på. Gissa om spännande.pyssel g (800x551)

Kycklingarna av handtryck har han också gjort på föris. Och ja, jag vet att påsktavlorna inte sitter i jämnhöjd. Men påsken är ju så kort i alla fall och livet är så snett och vint hur som helst, så det är fint så. Tycker vi.

pyssel h (554x800)

Obs. Jag har ingen dold reklam här. Mina kommentarer om produkter eller butiker är mina egna omdömen.

Kommentera

