Samma tårta som Findus

Viruset tycks tack och lov ha varit en kortvarig variant så vi vågade oss på en pannkakstårta, trots allt. Vi får se hur smart det var. Pannkakstårta är inget jag gör ofta, men när det händer brukar jag göra den på amerikanska lite tjockare pannkakor – himmelskt gott och dessutom mycket snabbare än att stå och steka i oändlighet. Klafsa på färska bär (för lite syrlighet) och sylt (för sötman) och grädde i valfri mängd. Här blev det ett lager grädde i mitten och ett rejält på toppen. Jag köper sällan smågodis och om det händer är det till mig själv när barnen somnat, så smarties på toppen gjorde verkligen succé hos födelsedagsbarnet. Ingen anledning att komplicera det hela. Och dessutom, samma tårta som Findus! (Pettson & Findus) Genast blir det än mer spännande.

DSC_0063 (800x531)

Andra tips på fyllning är mosad banan, nutella eller kanske lite kakao eller vanilj i grädden. I bebisvarianten som skymtar i bakgrunden blev det bara lite färska bär, Sempers blåbärspuré och grädde.

DSC_0070 (800x572)

Bilarna skaffade jag till första födelsedagen. Och nu gick den fjärde och sista i paketet åt. Gudars skymning vad tiden rusar iväg.

DSC_0075 (624x800)

Kommentera

