Skamfläckar att åtgärda på semestern

Jag hinner inte allt jag vill, borde, hoppas och försöker som förälder. Så nu med två veckors någorlunda ledig tid, försöker jag ta igen en del. Visserligen kan jag bara ge mer lektid och slötid till det av barnen som är här, men det är alltid något. Men min nästan största skamfläck som förälder är nog bebis nagelklippning. Att det är svårt är en underdrift. Hon gör allt i sin makt för att vägra, och det är mycket. Ofta drar jag mig för det, så länge att hennes fortfarande ganska mjuka bebisnaglar går av och trillar bort av sig själva.

Men nästan så fort vi anlände här, i en skitigare vardag och med häng på sandstranden, växte skamfläcken sig mycket svartare. Så medan andra mäter en lyckad semester i hur mycket solbränna de har lyckats få, mäter jag vår i hur många rena och välklippta naglar bebis har fått. Så här långt en väldigt lyckad semester! Bara fem tånaglar kvar, sen är den fulländad!

blogg nagelsax(800x531)

Toppentipset som räddade situationen var att klippa medan barnet sover. Och med de här supersöta knippsarna som jag hittade i en rörig indisk supermarket, går det som en dans på rosor. Dessutom inkluderar de diverse smarta saker som flasköppnare, nagelfil och något annat som är lite oklart.

One thought on “Skamfläckar att åtgärda på semestern

Kommentera

