Snabbt indiskt krubb

DSC_0353 (598x800)Jag är inte så mycket för halvfabrikat, även om jag har bejakat det mer än vanligt sedan vi blev tre. Men de indiska färdigsåserna från Patak´s gillar jag riktigt mycket. Jag tycker dessutom att det kan vara lite svårt att själv få till den där rätta mixen av indiska kryddor och det här är en riktigt lyckad variant. Finns i olika smaker och styrkor. Min nästan 4-åring har också tyckt om de vi har ätit, men såsen med medium-styrka fick jag blanda ut ganska mycket med extra yoghurt och grädde till honom för att den inte skulle vara för stark.

Snabbt och enkelt. Med en näve hela cashewnötter i såsen och en ordentlig knippa färsk koriander på toppen känns det nästan lite lyxigt. Förslaget på burken är att lägga kyckling i såsen. Jag brukar byta ut halva mängden kyckling mot tex zucchini och champinjoner – känns både fräschare, godare, gissningsvis bättre för miljön och åtminstone mycket trevligare för kycklingarna.

Kanske något för måndagsmiddagen?

Obs. Jag har ingen dold reklam här. Mina kommentarer om produkter eller butiker är mina egna omdömen.

Kommentera

