Jag har ”jobmat” rätt mycket. Det märks.

DSC_0191 (586x800)

Det här med att barn gör som en själv gör. Det märks att jag har jobbat en del sedan mitt yngsta barn föddes. Det kan av förklarliga skäl vara lite svårt att hitta tid till det med småbarn. Men amningen/matningen är ju en både lugn och återkommande aktivitet. Så det har nog hänt både en och två och tusen gånger att jag har passat på att skicka några mejl, googla lite grand, skriva några rader, ringa något samtal, messa och anteckna lite under tiden. Det är ju poppis att vobba, men jag har mest jobmat (jobbat+ammat). Jag säger inte att det är bästa sättet att amma på och det är inte heller poängen här. Det intressanta är resultatet.

Yngsta barnet är nu tio månader. Och roligast av allt är såklart vad jag just nämnde. Hon har full koll på hur det går till att mejla, googla, skriva, ringa, messa och tack och lov även att anteckna med riktigt bläck. Hon grabbar vant tag i såväl mobil som block. Tillsammans med tandborsten är mobilen, datorn och Ballografpennorna de främsta favoriterna. Jag gissar att om hon fick välja mellan ett besök på BR Leksaker eller Clas Ohlssons kontorshörna, skulle hon lätt välja det senare.

DSC_0202 (532x800)

De pedagogiska och bebisanpassade kritorna är däremot inte alls intressanta. Vem kan anteckna med dem liksom?

Kommentera

