Mindre multitasking. Mer mindfullness. Oh heliga söndag.

Mitt stora barn vill ha söndagen till att bygga Brio-järnväg, titta på filmen vi lånade på biblioteket i fredags, dega med lera och gå till parken – tillsammans med mig. Utan sällskap av datorer, mobil och kameror. Så, nu lördag kväll, tidsinställer jag det här inlägget för morgondagen, och tänker att det kanske vore en god idé för fler än mig att grunna lite på det här idag(söndag).

Förr fick en väl knappt använda tvättstugan på söndagar, en skulle väl sitta still och vara helig eller något sånt. Det är jag inte så bra på, varken stillasittandet eller heligheten… Men det där med att ha en dag för reflektion, utan distraktion av facebook, bloggar, twitter osv osv, kanske inte är en så knasig tanke. Jag ska testa – en dag med fullt fokus, på Brio-järnvägar, barnfilm, lerdegande med mera. Lite mindre multitasking och mer mindfullness med ungarna. Återkommer med en utvärdering!

130216 fullt fokus (800x650)

Fullt fokus. Det var mer av den varan i somras i ett gammalt torp vi hyrde långt ute på landet med hopplös internetanslutning. Jag och barnen och regnet mot taket. Och så fladdermössen.

3 thoughts on “Mindre multitasking. Mer mindfullness. Oh heliga söndag.

  1. Pingback: Nu är det inte så svårt med avhållsamhet | Ms Octopussy

Kommentera

