Jag har en boaorm i sängen

I natt drömde jag att jag och min bebis skulle hyra ett rum i typ ett kollektiv i en solig storstad. I rummet vi kollade på fanns en enorm säng, jag tror det var två stycken 1,60-sängar i bredd. Det var alltså inte så mycket rumslig plats över i det där rummet. Jag funderade väl lite på nödvändigheten i att ha en så stor säng. Och ja, varför drömmer jag om detta?

Kan det möjligen ha ett pyttelitet samband med att jag i natt sov med en boaorm. Jag skojar inte. En varm och febrig, 75 cm lång boaorm. Och ja, 75 cm låter inte så himla långt för en boaorm (en Kungsboa kan enligt Wikipedia bli upp till 3,5 meter lång), men det är fascinerande hur många varv runt ens hals någon som är 75 cm lång kan ringla sig. Och gärna runt ens hals och över ens ansikte och in i ens öron. Det jag också lärt mig är att boaormar har naglar och att dessa bör klippas mer regelbundet.

One thought on “Jag har en boaorm i sängen

  1. Pingback: Med en sänghäst sover ni tryggt | Ms Octopussy

Kommentera

